Klik

Wednesday, September 14, 2011

pengalaman ku bersama murid2 istimewa...

tibe2 aku rindukan anak2 murid aku di terengganu...diorg sgt istimewa buat diriku.wlupun diorg xmampu berckp n mendgr,tp bg aku diorg sgt jujur n memahami apa yg kita rase.em.waktu2 cmni,diorg akn tgu aku kat dpn blk guru,dgn guna bhsa isyarat,diorg akn ajk aku pegi surau n minta aku jd imam diorg.


pastu blk asrama same2 n ajk aku mkn dgn diorg kat kantin.spt biasa aku akn pegi utk mlihat mereka mkn n menolak apabila mereka mengajak aku mkn bersama.bkn apa,mknan yg disediakan adlh diperuntukkan utk mereka.aku seronok tgk diorg mkn dgn gembira.sekali sekala aku mengusik mereka dgn membuat isyaarat yg mengatakan mereka mkn byk nti perut kembung mcm belon.mereka pula akn membalas mengatakan aku ni kurg mkn,kurus mcm lidi.ha3.terhibur sgt.aku xkan lupa sgla kenangan bersama diorg.


em.aku hrp thn dpn aku akn di tempatkan di sekolah pendidikan khas agar aku dpt bersama dgn murid yg istimewa ni lg...biarlah aku menjadi cikgu pendidikan khas sbb aku rase jiwa aku,diri aku lbh sesuai utk bersama dgn mereka yg sgt istimewa.dan aku hrp aku dpt menyumbang sesuatu yg sgt bermakna utk mereka.bkn utk nama,bkn utk dihargai tp bg aku itulah tgugjwb yg ptt aku buat sbg hamba Allah utk membantu mereka yg sgt istimewa ini...

No comments: