Klik

Thursday, December 29, 2011

cuti-cuti makan angin di dalam Malaysia(ladang anggur tasik beris)

Salam!!!ha3.akhirnya saya telah kembali...kembali dari bercuti di beberapa tempat yang menarik kat dalam Malaysia ni.tak payah ke luar negara pun dah boleh enjoy tau!!!actually,disebnabkan tak tau nak buat apa,bosan sangat,then saya pun pergi bercuti.cuti balik kampung.he3.balik kampung abah di kedah kemudian kampung ma di penang.bila dah sampai kampung,faham-faham jela...mesti nak merayap.so,di kedah saya dan family telah pergi ke sik untuk melihat tempat tanaman anggur di situ.namanya Ladang Anggur Tasik Beris.


Untuk masuk ke ladang anggur tu dewasa RM4,kanak-kanak RM2.parking free je...pemandangan di kawasan tu sangat cantik.landskap kawasan tu dibuat dan direka dengan baik.bila kami melangkah masuk ke dalam kawasan tanaman anggur,kami sangat teruja kerana anggur sangat banyak berjuntai di atas kepala.geram sangat.rasa nak petik je.ha3.apa lagi,kami pusing-pusing dan bergambar puas-puas.
baru masuk dari pintu masuk utama tempat tanaman anggur

ma dengan cucunya...

anggur ni sedap...takde biji pun

banyakkan???geram3x

me and my beloved ma and abah...

ni adik-adik saya...kaki gambar...=)
di ladang anggur tasik beris ni,anda boleh membeli buah-buahan anggur segar yang ditanam disini dan.jus anggur dan macam-macam lagi yang berkaitan dengan anggur turut dijual.di sebelah ladang anggur tasik beris ni,ada tasik dan ada bot yang boleh dinaiki untuk ke seberang sana.(tak tahu berapa ringgit sebab tak naik...hu3)
cantikkan???


nampak tak bot tu???
oklah...bagi sesiapa yang nak pergi ke sini,bagi saya tak rugi.sebab tempat ni sangat cantik.disamping tu kita boleh lihat sendiri tanaman anggur yang ditanam di negara kita secara besar-besaran macam ni.tak perlu ke luar negara untuk lihat semua ni.so,apa lagi jom jalan-jalan,jom makan-makan,jangan cari pasal!!!ha3.salam...

3 comments:

Qilah Khunnie said...

mmg best pegi situ . geram gak tgok anggur-2 atas kepala tuh . tapi tak leh nak petik bwak balik . tuh yg x berapa best skit .

aizach said...

ha3...btl3...so,beli jela...ade jual kat ctu...sdp!!!=)

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)